måndag 17 november 2008

Sylar's Rhapsody + Peter's Sex Bomb

Jag brukar ofta börja förknippa vissa låtar med scener ur filmer och böcker - eller med karaktärer. Varje gång jag hör Just a Girl - No Doubt så tänker jag på Veronica Mars, samma sak med Hero - Nickelback som påminner mig om Peter Petrelli. Nu har jag fått ännu en sådan där låt att förknippa med en fiktiv personlighet... fast valet av låt är lite mysko.

"Mama, just killed a man"

Under matten idag så lyssnade jag på Bohemian Rhapsody - Queen och plötsligt så började jag koppla ihop texten till... Gabriel "Sylar" Gray. Det kan ha berott på att jag igår såg avsnittet där hans mamma var med, men nu så kan jag inte få ut den ur huvudet. Så jag gick in och sökte lite på youtube och tänka sig. Det finns EN fanvideo där man faktiskt har använt den låten till att göra en video om Sylar.

Jag har bara klarat av att se en liten del av videon, men den verkar ganska bra.

"So you think you can stone me and spit in my eye.
So you think you can love me and leave me to die.
Oh, baby, can't do this to me, baby,
Just gotta get out, just gotta get right outta here."

FAST eftersom jag nu gör ett sådant här inlägg... så måste jag verkligen få bjuda en riktig mumsbit. Jag ger er... Peter Petrelli, säsong 1 och 2 till tonerna av Sex bomb - Tom Jones. (och jag måste bara säga att jag verkligen verkligen verkligen vill att Peter och Elle ska bli tillsammans i tredje säsongen. Jag älskar Kristen Bell och Elle.)

Inga kommentarer: