måndag 26 oktober 2009

Supernatural S03E03: Bad Day at Black Rock

SPOILER

Ett roligt avsnitt i klass med "Tall Tales" från andra säsongen, som introducerar nya karaktärer att älska och hata - och även återintroducerar mitt hatobjekt. Vem tror ni att jag pratar om? Nej, det är inte Jo. Det är Gordon Walker, som fick mig att skrika "Du MÅSTE dö!" till tv:n.
Hans motto är "Sam Winchester must die", mitt är "Gordon Walker must die". Jag hoppas hoppas hoppas att han blir skjuten i fängelset eller någonting, särskilt nu när han har en ny kompanjon, Kubrick, som är lika dum som honom.

I "Bad Day at Black Rock" så får Dean och Sam ett telefonsamtal på Johns gamla mobil. Det visar sig att John hade en hemlig container full med gamla föremål, vapen och förbannade saker som han samlat på sig och gömt från allmänheten då han inte kunnat häva förbannelsen. Nu så har någon brytit sig in och stulit en låda med en förbannad hartass, som ger "ägaren" riktigt bra tur... så länge man har den i sin ägo. Direkt man förlorar den så vänds turen till extrem otur, som till slut kommer att döda en. Dean och Sam hittar skurken, men har inte gjort tillräckligt mycket research så Sam tar upp hartassen och hamnar under dess förbannelse. Först så går allting bra för honom, tills en vacker kvinna utklädd till servitris stjäl hartassen från honom. Då börjar det gå dåligt... Särskilt som Gordon Walker har skickat några av sina vänner efter honom.

Jag älskar älskar älskar bad luck-Sam. Han ramlar omkull, drar med sig möbler och lyckas till och med tappa sin sko ner i ett avlopp. Till slut så får Dean nog. Han sätter Sam i ett motellrum, förbjuder honom att röra sig eller göra någonting alls och ger sig själv ut för att hitta skurken och hartassen, häva förbannelsen och rädda Sam. Sams min när han sitter där i motellrummet och ventilationen plötsligt börjar att brinna är guld värd.

Bela Talbot är riktig bra. Jag gillade henne direkt från början. Jag vet inte om det är den engelska accenten, hennes attityd eller det faktum att till skillnad från Ruby så vet jag var jag har henne från början. Bela kommer inte att jaga bröderna Winchester och vill inte se dem döda, men hon vill inte att de ska stå i hennes väg heller. Ruby är demon och kan antingen utnyttja Sam eller verkligen vilja hjälpa honom. Det är skillnaden.
Kubrick däremot, han är en idiot.

Här har vi en liten samling roliga scener från "Bad Day at Black Rock":





Inga kommentarer: