söndag 7 juni 2009

Dagens video: Sånger från Buffy

Som jag sagt tidigare så har jag letat förgäves efter vissa musikklipp från "Buffy the Vampire Slayer", men jag har aldrig hittat dem... förrän nu! I ett ljudklipp (dock ingen bild) så finns tre av låtarna som jag har letat efter + Angels väldigt ... dåliga... version av Mandy.



Första sången är från "Restless" där Willow, Xander och Giles seperat blir jagade och mördade i sina drömmar av the First Slayer. Det är ett riktigt absurt avsnitt, riktigt riktigt knäppt, men av alla snurriga saker som händer så är nog ändå det här den bästa av dem. Giles sjunger på the Bronze, när han plötsligt får en idé. Lyssna på texten!

Andra sången är Angels karaokeförsök med Barry Manilows Mandy från första avsnittet i andra säsongen av "Angel".

Tredje sången, min favorit, är från "Once More With Feeling"-tiden, men inte från avsnittet. I stället så är det med i ett Anya-centrerat avsnitt av sjunde säsongen, "Selfless", som är riktigt sorgligt och det blir bara ännu sorgligare av att höra Anya glädjas åt hennes stundande äktenskap. Varje gång jag hör det där "Stand aside - here comes the bride!" så börjar jag alltid snyfta.

Fjärde sången är ett av Giles små akustiska trubadurframträdande, ensam i hemmet.

Inga kommentarer: