tisdag 23 juni 2009

Första intrycket

Jag tycker att tv-krönikören i Aftonbladet var för hård mot stackars "Pushing Daisies". Jag såg första avsnittet i söndags och jag tyckte inte alls att det var lika hemskt dåligt. Jag tyckte att serien verkade... söt. Jag älskar allting som är lite konstigt ("Moulin Rouge", Tim Burton, ju konstigare desto bättre) och jag älskar berättarröster. Så det var två flugor i en smäll. Det var sockersött, lättsmält och glatt. Det behövs sådana serier också.

Sedan så har jag även börjat att följa "Bones" nu när serien går i repris från början klockan 18.00 alla vardagar på kanal 3. Det är bra, för jag är allergisk mot att följa serier sporadiskt. Det är sant... Om jag missar ett avsnitt av en serie så lägger jag ibland av att se på dem över huvudtaget. Ta till exempel "Dollhouse". Jag har fortfarande inte sett ett enda avsnitt eftersom jag glömde bort att spela in avsnitt 3. Då raderade jag de två första avsnitten och struntade i det helt. Det finns en anledning till varför jag nästan bara ser tv-serier på DVD. Jag klarar helt enkelt inte av att hoppa över avsnitt, missa avsnitt eller över huvudtaget vänta på nästa avsnitt.

Tillbaka till "Bones". Jag har sett något avsnitt sporadiskt (eftersom jag tänkte att det var en deckarserie, typ "CSI" eller "NCIS" som man kan hoppa in i när som helst!) och jag har tyckt om serien, men detta var innan Buffy-febern bet in. Så jag visste ju att David Boreanaz tidigare hade spelat Angel, men det var ingenting som jag tänkte på. Nu är det inte så... Varenda gång som Agent Booth dyker upp på skärmen så säger jag "Naw" följt av ett "... men jag vet ju att han inte är Angel". Fast det är svårt då Booth hela tiden har Angel-face! (dvs. fundersamt, sammanbitet, grubblande... brooding). Det bästa med "Bones" är ändå kemin mellan Brennan och Booth. Jag älskar när de grälar som ett gammalt gift par.

Sist, men inte minst, så har jag sett första avsnittet av "Privileged", en serie som jag inte tror att jag kommer att följa då jag är lite less på serier om snobbiga, bitchiga rika ungdomar. Det räcker med min re-run av "Veronica Mars" och "The O.C" (plus den stundande premiären av tredje säsongen av VM". Jag tyckte inte om någon av personerna i "Privileged" och vissa stunder så satt jag bara där helt ointresserad.

Inga kommentarer: