söndag 11 januari 2009

Buffy: Innan tredje säsongen

Saker som gör att jag är riktigt oroad över tredje säsongen av Buffy:

1. Buffy går igenom en fas efter slutet på förra säsongen.
2. Joyce vet att hon är Dräparen och jag vill inte att dt ska bli några "Det är för farligt!"-diskussioner.
3. Hon är utsparkad från high school.
4. Vinjetten är mycket sämre än vad den var i första och andra säsongen.
5. Spike lämnade stan i förra säsongen och jag kommer inte ihåg när han kommer tillbaka. Det är problemet med att ha hål i ens tv-serietittande.
6. Jag vet inte när det blir mer Angel.
7. Däremot så vet jag att Faith kommer att anlända i nästa avsnitt och jag tycker inte om henne. Jag vill att det bara ska vara en Slayer - Buffy. Det var nog illa med Kendra i två avsnitt i förra säsongen. Henne kunde jag stå ut med, men de minnen jag har av Faith säger mig att jag inte kommer att stå ut med henne. Snälla Faith, försvinn. Kan du inte bara låta bli att komma till Sunnydale den här gången? Jag kan byta ut dig mot Spike.

Efter tre avsnitt: Jag har hittills lyckats stå ut med Faith i ett avsnitt - hon var inte så hemsk i alla fall - och Angel is back on track. Yay. Jag bryr mig inte ens om han är Angel eller Angelus nu. Om han vill döda Buffy eller kyssa henne. Jag vill bara ha lite vampyraction.

Inga kommentarer: