torsdag 9 april 2009

Angel

Jag har precis sett mitt första "Angel"-avsnitt någonsin. Jag tror aldrig att jag har börjat att se en serie på DVD förut som jag inte har haft en aning om hur den är. Alla tv-serier jag har köpt har jag antingen följt på tv hel- eller halvhjärtat, men "Angel" var en ny upplevelse.

Det syns att Joss Whedon har försökt skilja "Angel" från "Buffy the Vampire Slayer". (eller kort och gott, "Buffy"). Angel har ett helt annorlunda theme - fast Buffys är bättre. Då och då så kommer det flashande bilder och de är i en helt annan scen. Musiken är mer deckarserie. Dialogen är mer deckarserie - och Angel är riktigt cool.

Ni vet inte hur glad jag var att få se Angel igen. Han är så cool. Eftersom jag har sett 4 säsonger utan honom nyligen så hade jag nästan glömt bort honom, glömt bort varför jag älskar honom. Jag älskar hur han lyckas vara cool och plågad på samma gång. Jag älskar hans mörka ögon, hans breda axlar och hans ... längd.

På samma sätt så var jag överlycklig över att få se Cordy igen. Jag har verkligen saknat henne. Det finns ingen annan karaktär i Buffyverse som kan fylla hennes plats. Ja, Anya tar över lite av hennes "jag säger exakt vad jag tycker utan att tänka till"-het, men annars.

Fastän jag inte är Buffy-upphetsad så kan jag lugnt säga att jag gillar "Angel".

Inga kommentarer: