fredag 17 april 2009

Säg det med en sång: Part II

I förra inlägget så gick jag igenom ett karaoke-solo, en överraskningssång och ett spontant sånganfall från "Gilmore Girls". Denna gång så ska vi förflytta oss till Buffyverse och kolla på lite sånger därifrån. Musikalen räknas inte. Den tar vi senare. Dessa sångstunder inträffade inte under "Once More With Feeling". Eftersom jag har tre och en halv säsong kvar att se av "Angel" så kan jag ha missat några sånger, de borde ju besöka karaokebaren Caritas i alla fall någon gång under de 80-90 avsnitten, så jag får väl göra ett kompleteringsinlägg senare.

"Lovers Walk", S03E08 från "Buffy the Vampire Slayer": Spike sjunger Sex Pistols My Way i bilen.




"Where the Wild Things Are", S04E18 av "Buffy the Vampire Slayer": Giles sjunger Behind Blue Eyes på en espressobar. Klicka på avsnittets namn om du vill se scenen - dock på tyska. Här nedanför är bara sången, med bilder till.



"Judgement", S02E01 av "Angel": Angel sjunger Mandy på en karaokebar. Dock dålig kvalitet på klippet.



"Dear Boy" (tror jag), S02E05 av "Angel": Angel sjunger än en gång karaoke, Everybody Have Fun Tonight.



Tyvärr så fanns inte klippet där Willow tvingas sjunga opera - eller sjunga och sjunga - med på youtube. Jag hittade det i alla fall inte. Jag kunde inte heller hitta scenen där Buffy är påverkad av en trollformel och är jättepeppad och dansar runt i köket och sjunger Macho Man. Jag kunde inte heller hitta ett klipp på när Giles sitter hemma i sitt kök och sjunger. Varför saknar youtube så otroligt många bra Buffy-scener, när de har typ varenda "O.C"-scen som finns?

Inga kommentarer: