lördag 4 april 2009

En boktoks citat presents: Buffy videos part I

För att fortsätta den galna Buffy-manian som denna blogg kommer att vara i under resten av påsklovet så vill jag dela med mig av några scener som jag hittade på youtube. Alla dessa scener kommer från sjunde säsongen av Buffy, så big big spoiler-varning!

Jag ger er: Buffys slayer-tal om sina planer att göra alla Potentials till riktiga Slayers innan slutstriden. Jag älskar den lilla flickans leende i slutet!




Jag ger er: Fightscenen från säsongsfinalen "Chosen". Eller, delen där Buffy blir allvarligt skadad och ligger svag nere på marken och ser på hur übervampsen dödar the Potentials (som nu är mer än bara Potentials) och hur The First hånar henne... och Buffy biter ihop, ställer sig upp och fortsätter übervampslakten. Och vi får inte glömma Faiths insats!
Jag gråter varje gång. Jag älskar storslagna scener.

Inga kommentarer: