fredag 17 april 2009

Fan videos: Buffy

Här är några favoritfilmer som jag har råkat på under mina många timmar av youtubeklickande. Mitt internet är fortfarande jättekonstigt, vilket leder till att jag inte kan se fullständiga youtubefilmer, men det jag har sett av de här filmerna är så bra att jag gissar att de saknade 40-50 sekunderna är lika bra.

Först: "Used To" - Buffy/Xander/Willow/Giles
Om hur de ser tillbaka i de sista säsongerna på hur nära varann de brukade stå under high school-tiden. Måste bara säga att jag älskar slutsekunderna! För exakt den scenen ur "Chosen" är ju en återspegling av den där scenen i "The Harvest".



Ännu mer tårar: "When You're Gone" - Buffy/Angel, Anya/Xander, Willow/Tara
En video som jag hittade för ett tag sedan och som sedan togs bort pga dumma rättigheter. Nu är den tillbaka, i sämre kvalitet och med italiensk undertext, men fortfarande lika bra! Handlar såklart om Buffy, Xander och Willow efter att deras andra hälft har dött. Det hade varit ÄNNU bättre om de hade klämt in lite Giles/Jenny också.




Mycket Spike: "Behind Blue Eyes" - Spike
Det här var videon som fick mig att börja förknippa den här versionen med Spike - och huh så bra den är!




Mean Girls: Buffy style
En omgjord "Mean Girls"-trailer - med Buffy som Regina, Tara som Karen, Anya som Gretchen, Faith som Janis, Xander som Damian, Oz som Aaron och Willow som Cady.

Och till slut - ännu mer tårar: Joyce, Tara, Jenny & Anya
En film över hur Giles, Willow, Xander och Buffy minns sina saknade och om hur de dog.


Inga kommentarer: