måndag 21 september 2009

Supernatural S02E15: Tall Tales

SPOILER!

Jag tänker inte ens försöka skriva någonting om det här avsnittet, annat än att det var det roligaste tv-avsnittet jag någonsin har sett, alla kategorier. Istället så tänker jag bjuda på en hel del videoklipp med tips om vad jag tycker om och vad ni bör hålla ögonen öppna efter.

Först: Sam och Dean diskuterar fallet medan Dean raggar.
Håll utkik efter: Sams ansiktsuttryck, gester och repliker i Deans version. Jag höll på att dö av skratt när Sam kommer upp till Dean i äkta, über-, klichegaymanéer. Sedan Dean. Hallå, fantasi? Nog för att jag nog skulle bete mig sådär om jag hade en drink med Dean. Tjejen i Sams version är bara... skanky... och jag älskar skanky-Dean. Jag kan inte bestämma vilken version som är bäst.



Sedan: Dean och kolorna.
Håll utkik efter: Deans kinder. Tummen upp till Jensen Ackles som lyckades proppa munnen sådär full och ändå säga sina repliker.



Efter det: Slow-dancin' Alien.
Håll utkik efter: Dean och Sams ansiktsuttryck när de hör historien... och den dansande alien. Jag blev helt "WTF" när jag såg scenen för första gången.



Senare: Sam blir rörd till tårar och delar ut kramar.
Håll utkik efter: "You brave little soldier". Jag höll på att få ett slaganfall när jag såg det där. Undra egentligen hur bröderna ser varandra? Dean verkar se Sam som någon slags känslig, gnällig viktigpetter (och kanske lite gay) och Sam verkar att se Dean som en slafsig, okänslig kåtbock.



Till sist: Sam och Dean beter sig som småbarn.
Håll utkik efter: Den väldigt småbarnsaktiga "ge mig den!"-brottningsmatchen och Bobbys utskällning.



Förstår ni varför jag älskar det här avsnittet?

Inga kommentarer: