måndag 11 maj 2009

Avril + Buffy = Sant

Av någon anledning så passar Avril Lavignes musik in jättebra i vissa Buffy-videor! Nu pratar jag inte direkt om Girlfriend eller Sk8er Boi, utan om två lite nyare låtar... eller de är i alla fall post-min Avril fas (som skedde på mellanstadiet).
Jag ger er: två gånger två sorgliga videor till Avrils When You're Gone och Slipped Away.



Första videon är från "The Body", om Joyce död. Efter Anyas "tal" så gråter jag alltid som ett barn.



Andra videon är en Bangel-video, om Angel och Buffy och deras förhållande. Efter textraden "When you walk away I count the steps that you take" - fint ihopsatt med Angels avgång genom röken i "Graduation Day: Part II" - så svämmar mina tårkanaler över.




Okej, här är det tår-varning. Det är en Fred/Wesley-video... med fokus på bådas död. Kan säga att videon är världens spoiler om ni inte har sett "Angel" och tänker göra det.



Fjärde videon har jag haft i bloggen förut. Det är en Xander/Anya, Willow/Tara och Buffy/Angel-video.

Inga kommentarer: