söndag 24 maj 2009

Dagens video: Buffy & Giles - My Life Would Suck Without You

Oftast, när jag försöker att rangordna vilka Buffy-pairings jag tycker om bäst, så glömmer jag alltid bort den bästa relationen av de alla. Giles & Buffys förhållande. (OBS! Far och dotter-förhållande). Jag älskar den här videon och det har gått till den grad att jag alltid tänker på Buffy och Giles när jag hör den här låten.
Favoritdel? "I know that I got issues" till när Buffy kastar böcker på Giles.
För övrigt taget från den bästa Buffy-scenen någonsin - "Prophecy Girl", första säsongsfinalen - då Buffy får reda på att hon enligt en profetia kommer att dö den kommande kvällen... därav bokkastandet ("read me the signs!" är repliken om jag inte minns fel).



Och hur kan man INTE älska en video som börjar med en annan av mina favoritmoment - Scoobygängets utgång ur hissen, med en raketkastare över axeln, i äkta militärmanéer.

Inga kommentarer: