onsdag 20 maj 2009

Heroes videor II

Jag är på ett riktigt Youtube-humör, vilket leder till ett febrilt uppläggande av favorit fan-videor. (Videos? Videor? Jag hatar att böja lånord!).
Det här är några favoritvideor som inte riktigt kom med i det förra inlägget på grund av att musiken inte var Queen, tyvärr.

Låt mig få bjuda på:
  • Niki/Jessica till Avril Lavignes Take Me Away. Seriöst, Avril måste ha gjort ganska bra "passa till tv-serier"-musik. Dock så tycker jag att det är synd att den här videon har inaktiverat inbäddning, för i den här videon så finns flera tydliga Niki/Jessica-switchningar med. De flesta andra videorna är ganska luddiga just omkring det, men i den här videon så har de med scenerna på ett sådant sätt att det är omöjligt att inte inse att det är två olika "personer". Till de som inte kan se skillnad på Jessica & Niki bara genom att titta på dem - kolla in 0:50-0:56 och ni kommer att se skillnaden. Samma med 1:10 - 1:15

Sedan så har vi min absoluta favoritvideo med "Heroes"-tema någonsin: The Ultimate Showdown. Videon blir bara ännu bättre om man lyssnar på texten.





Sist, men inte minst, lite svenskt soundtrack. Svenska Ana Jonsons We Are till mitt favoritavsnitt, alla kategorier, "Five Years Gone" - ett slags "om det värsta händer". "Five Years Gone" är "Heroes" svar på "The Wish".

Inga kommentarer: