onsdag 20 maj 2009

Heroes + Queen = Sant

Om jag hittade otroligt många Buffyverse-videos med Avril Lavignes musik (jag har hittat ännu fler, bland annat en jättebra Willow/Oz-video) och utnämnde Avril till de sorgliga Buffy-filmernas officiella soundtrack - då måste ju ändå Queen bli utnämnt till officiellt soundtrack till "Heroes"!
Bara under de senaste två dagarna så har jag hittat jättemånga bra Queen/Heroes-videos, till olika låtar och förutom det så har jag kommit på flera andra Queen-låtar som skulle passa att göra fan videos till.
Här har vi ett fåtal av de bra Queen/Heroes-videosarna som jag hittade!

Först ut: Sylar - I Want It All, som tyvärr har inbäddningen inaktiverad. Någonsin hört en mer passande sång? (Annat än Pokemon-sången?). Spoiler första säsongen. Lite... blod. Det är ju trots allt Sylar vi pratar om - vilket för mig till en väldigt oroande fråga. VAD ÄR FEL MED MIG!? Angelus & Sylar. Min hjärna börjar bli nästan lika messed-up som deras. Varför blir jag attraherad av psykotiska massmördare?
Men, seriöst. Får inte ni också det där breda fangirl-smilet när ni ser 3:10 och framåt?

Nästa video har ett ganska ironiskt namn, Sylar and Friends - Another One Bites the Dust, och är en bra ihopmixad blandning av varenda fight, varenda död och varenda pistolhotning under första säsongen, så ja - there will be spoilers!




Nu blir det dags för en säsong två-spoilervarning; Elle - Killer Queen. En hyllning till min favorit bland de kvinnliga karaktärerna i serien. Av alla tjejer som har varit med så finns det bara två stycken som verkligen har fångat mitt hjärta. Elle & Niki/Jessica. Och det har ingenting att göra med att Elle är en mer fullvuxen, mer bad version av Veronica Mars - minus hennes witty-het.



För att avsluta Heroes/Queen-temat: Sylar - Bohemian Rhapsody, en gammal favorit som även den har inbäddningen inaktiverad.

Inga kommentarer: